Blog

Even voorstellen: Cora de Heer

Wie ben je en wat doe je?

De afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in verzuim. Ik ben (geregistreerd) register casemanager verzuim en biedt organisaties en bedrijven ondersteuning en advies in het omgaan met hun verzuim. Dit alles op het snijvlak tussen strategisch en operationeel beleid. Dat betekent dat ik ondersteuning bied in het verzuimproces, maar ook verzuimcijfers beoordeel en advies geef over het verzuimbeleid. Ā 
cora de heer

Verzuim gaat maar voor een klein deel over ziek zijn. Het gaat nog meer over onder andere goed werkgeverschap, functioneren van medewerkers, werkplezier en de juiste balans in het leven. Als regiocoach van veertig zelfsturende teams heb ik de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan als teamcoach, trainer, gesprekspartner/ vertrouwenspersoon en adviseur voor medewerkers. Deze ervaring gebruik ik nu weer tijdens communicatie trainingen en (team)coaching. Ik word er blij van als ik medewerkers en teams kan coachen bij hun ontwikkeling zodat organisatiedoelen met positieve energie worden gehaald.

Wat is je grootste worsteling?

Dat ik liever bescheiden ben en niet te hard over mezelf wil opscheppen en ik dat hierboven nu wel heb gedaan šŸ˜‰

Waar ben je het meest trots op?

De laatste maanden heb ik veel gehoord dat ik een betrokken coach ben, goed kan luisteren en snel tot de kern kom. Dit raakt mijn kernwaarden en is daarom het grootste compliment dat ik kan krijgen.

Wat is je beste investering?

De opleiding tot register casemanager verzuim bij CS opleidingen. Dit is een opleiding die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Om een goede specialist te worden vragen ze een flinke investering in tijd en inzet. Ik heb het met plezier gedaan, heb veel geleerd en ben daarmee uitgedaagd om een leven lang te blijven leren.

Wat verwacht je van ZOOOM?

Ik verwacht in ZOOOM een netwerk te vinden waar we elkaars netwerk kunnen versterken en kunnen leren van elkaar. Vanuit verbinding kom je verder. Ik kijk er naar uit jullie beter te leren kennen!

Tel. 06-83965896
Mail: cora@werkenzin.nl
Mijn website is in de maak, dat wordt: www.werkenzin.nl

Even voorstellen: Gideon van Doorne

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Gideon van Doorne. Ik woon in Woerden in de buurt van de Cattenbroekerplas met mijn vrouw Daniƫlle Baas en dochter Milou. In mijn vrije tijd doe ik aan crossfit en speel ik regelmatig wat op mijn drumstel. In de zomer ga ik graag met ons bootje de plas op.

gideon van doorne

Sinds 13 jaar ben werkzaam bij Mediq (voorheen bij Tefa in Woerden). Als Zorg Coach voor patiĆ«nten met slaapapneu kom ik bij mensen thuis en werk ik veel op poli’s in diverse ziekenhuizen. Naast mijn werk voor Mediq heb ik de afgelopen jaren een HBO opleiding en een Post Bachelor in coaching gevolgd en ik ben inmiddels als Practitioner Coach aangesloten bij NOBCO en een praktijk gestart: www.vandoornecoaching.nl. Daarnaast ben ik ook aangesloten bij Coach Collectief Nederland

Wat is je grootste worsteling?

Aan klanten komen als zelfstandig coach is mij tot nu toe niet meegevallen. Het was dan ook een heel welkome uitnodiging om aan te sluiten bij de workshop ‘Hoe kom ik aan klanten’ van DaniĆ«lle Pels. Deze workshop en bijkomende tips hebben mij nieuwe inspiratie gegeven, voor het verder ontwikkelen van mijn praktijk. De komende tijd ga ik aan de slag met mijn site en mijn pitch.

Waar ben je het meest trots op?

Ik ben het meest trots op dat ik mijn werk invul met dingen die ik echt belangrijk vind: De wereld om mij heen en die van de mensen met wie ik werk iets mooier maken.

Wat is je beste investering?

Ik ben nu bezig met een opleiding tot ACT coach. Kost wat, maar geeft mij wel heel mooie tools om coachees mee te helpen.

Wat verwacht je van ZOOOM?

Het delen van kennis en ervaring, als startend ondernemer leren van anderen, uitbreiden van mijn netwerk en plezier.

www.vandoornecoaching.nl
mail: gideon@vandoornecoaching.nl
tel: 06-14355015
https://www.linkedin.com/in/gideon-doorne-van-280b7b10a

Verslag workshop ā€˜Hoe kom ik aan klanten?ā€™

Hoe kom ik aan klanten? Elke ZZP-er stelt zichzelf deze vraag.

Op donderdag 2 februari jl. heeft ZOOOM-lid Daniƫlle Pels over dit onderwerp een workshop gehouden voor een volle zaal van leden en introducees. Vanuit haar expertise als Marketeer nam Danielle ons mee door de diverse stappen van het marketing plan voor je bedrijf.

De 4 pā€™s zijn besproken maar ook de vraag wat jouw missie en visie is. Als je daar een duidelijk antwoord op kunt geven dan heb je al een goede basis voor jouw marketingplan. We zijn aan de slag gegaan met de diverse stappen, zoals het bepalen van onze doelgroep en het oefenen van je pitch.

Focus in je aanbod is van belang! Een klant moet direct kunnen zien (op jouw marketing uiting b.v. je website of je LinkedIn pagina) wat je te bieden hebt. We hebben naar elkaars website gekeken en feedback gegeven op wat we daar zagen. Een collega-ZZP-er die met een frisse blik naar jouw website kijkt en positief kritische feedback geeft; dat helpt jou weer verder.

De deelnemers hadden na afloop diverse aantekeningen, ideeĆ«n en tips om direct mee aan de slag te kunnen gaan. Het is mooi om te zien hoe DaniĆ«lle dit in zoā€™n korte tijd voor elkaar krijgt in een leuke, interactieve workshop. Tijdens de borrel na afloop werd nog uitgebreid doorgepraat over dit onderwerp.

Rina Mulder

Kyra Lancee geeft het stokje door…

Danielle Pels heeft het stokje aan mij overgedragen, en graag stel ik mezelf even voor.

Mijn naam is Kyra Lancee en eigenaar van Organiseer je Bedrijfsgroei.
Ik woon al vele jaren in Harmelen met mijn man en 2 puberdochters en ik ben al lid van Zooom vanaf de oprichting.

Een omschrijving van mijn werkzaamheden voor dummies

Ik help zelfstandig ondernemers en MKB-bedrijven met het efficiƫnter inrichten en organiseren van hun werkzaamheden van hun backoffice.

Het begon al vroeg…

Vroeger als ik met een vriendinnetje ā€œdierenwinkeltjeā€ ging spelen, organiseerde ik eerst de hele winkel met alle knuffels en maakte ik prijskaartjes en naambordjes voordat we gingen spelen. Ook als scholier waren mijn boeken op kleur gekaft en veranderde ik mijn kamer regelmatig zodat ik mijn hele kamer weer opnieuw kon indelen en organiseren.

Later in mijn carriĆØre waarbij ik begon als directiesecretaresse merkte ik, dat ik naast de secretariĆ«le taken, ik ook automatisch keek of het werk sneller en slimmer kon worden gedaan en of het werk beter georganiseerd kon worden, waarna ik vaak ook het hele secretariaat reorganiseerde.

Toen ik als freelancer en een tijdje als VA (Virtueel Assistant) aan de slag ging bij verschillende bedrijven, zag ik dat heel veel mensen het organiseren van hun werk lastig vinden. Men vind het lastig om structuur aan te brengen, om te plannen en om zaken op een logische manier in te richten. En ik kwam veel gefrustreerde ondernemers tegen die aan het worstelen waren met werkzaamheden waardoor hun energie weg lekte.

En op een gegeven moment dacht ik: ā€˜Ik moet hier wat meeā€. Ik moet deze ondernemers gaan helpen. Ik ga ze helpen met het organiseren van de werkzaamheden, met de zaken op orde stellen en met orde scheppen in de chaos. Ik ga helpen om structuur aan te brengen in de bedrijven Ć©n de ondernemers.
Hierdoor krijgen de vastgelopen ondernemers weer overzicht, rust in hun hoofd en op kantoor en meer tijd. Tijd om dingen te doen die ze leuk vinden, waar ze energie van krijgen en waarmee ze kunnen groeien met hun bedrijf. En dat vaak maar met kleine simpele aanpassingen!

Vertel een succesverhaal van jouw afgelopen jaar

 Na een lange periode van afwezigheid door ziekte ben ik het afgelopen jaar weer stapje voor stapje  begonnen met werken. Helaas gaat de weg niet helemaal lekker recht omhoog, maar meer met kronkels, dalen en bergen en pieken, maar tot nu toe heb ik me aardig staande weten te houden en gaan we voorzichtig nog steeds heel langzaam vooruit. Het feit dat ik al weer een paar uren werk in de week en af en toe naar sociale- en netwerk events kan gaan is voor mij een groot succes.

Jouw geheime tip voor succesvol ondernemen

Mijn geheime tip is PLANNEN!

Het klinkt heel simpel, maar in praktijk zie ik dat veel ondernemers worstelen met hun tijd en aan het eind van de dag zuchten dat ze maar 2 taken van hun tot-do-lijstje hebben kunnen afstrepen, terwijl ze de hele dag druk zijn geweest.

Ik adviseer altijd om een realistische dag en weekplanning te maken. (met de nadruk op realistisch!)

Je kunt namelijk niet verwachten dat je bv 3 klantgesprekken, de maandfacturen, 2 offertes, 20 e-mails en 5 telefoontjes kan plegen en voor 15.00 uur kan afhebben, om daarna hollend je kind van school op te moeten ophalen. 

Deel je ochtend in in tijdvlakken van bv. een uur, en zet per uur neer welke taak je gaat doen, te beginnen bij de taak die de hoogste prioriteit heeft. Zet ook een tijd neer voor hoelang je met je e-mail bezig wilt zijn (bv max een uur) en behandel niet direct alles wat niet NU beantwoord moet worden. Plan ook je lunch pauze in en tijd voor een blokje om, om je hoofd leeg te maken. Aan het einde van de dag kun je dan meer taken van je lijst af strepen dan dat je als een ā€œkip zonder kopā€ de hele dag bezig bent.

Je kunt hier ook een dagplanner voor gebruiken als je dit fijner vindt. 

Ik geef het stokje graag door aan… Alice Abrahams.

Verslag van de kerstborrel 2023

(Dit artikel is geschreven door Fien Claasen van de HU Journalistiek, samen met collega-student Jens Noppen was zij aanwezig bij de kerstborrel)

WOERDEN ā€“ Buiten vriest het, maar binnen in het Stadshotel Van Rossum organiseert Zooom Netwerk een hartverwarmende kerstborrel voor zzpā€™ers. Voorheen werd kerst gevierd met een kerstontbijt, maar dit jaar kiest Zooom voor een kerstborrel waar iedereen een kerstpakket cadeau krijgt.Ā 

Het is donderdag 15 december, vier uur en het Stadshotel druppelt binnen met zzpā€™ers die lid zijn van Zooom Netwerk Woerden. In elke hoek van de ruimte staat een opgetuigde kerstboom, er zijn statafels geplaatst met overal bakjes nootjes, olijven en popcorn. De tafel in het midden van de kamer vult zich langzaam met alle kerstpakketten die zijn meegebracht. Sommige cadeaus zijn groot en doorzichtig, andere zijn klein en rijkelijk versierd…

Wil je verder lezen Ć©n het audio-verslag luisteren?
Het complete artikel vind je hier: https://svjmedia.nl/woerdenrondom/3468/zooom-netwerk-woerden-organiseert-kerstborrel-voor-zzpers/

DaniĆ«lle Pels geeft het stokje door…

Daniƫlle Pels

Ik ben Daniƫlle Pels en oprichter en eigenaar van InterDaan. Ik ben geboren en getogen in Woerden en woon in Snel en Polanen met mijn man en twee zonen van 19 en 21 jaar. In mijn vrije tijd waterpolo ik, ga ik naar het theater of vertoef op een gezellig terras.

Ik geef hieronder antwoord op de vragen die Zooom mij stelde.

Een omschrijving van mijn werkzaamheden voor dummies

Ik ben marketeer en verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de marketingstrategie voor een bedrijf of organisatie. Ik ontwikkel campagnes en methoden producten of diensten te verkopen. Ik werk nauw samen met andere afdelingen binnen een bedrijf, zoals sales en productontwikkeling, om ervoor te zorgen dat de marketinginspanningen van het bedrijf effectief zijn en bijdragen aan het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen.

Woerdens ICT-bedrijf Inergy

Ik ben zowel voor lange als voor korte klussen in te huren. Momenteel werk ik het grootste deel van de week als Marketing Manager voor het mooie Woerdense ICT-bedrijf Inergy, in loondienst. De vorm van de samenwerking (freelance of in loondienst) maakt me niet uit. Als ik maar heel blij word van de werkzaamheden en de cultuur van het bedrijf. https://inergy.nl

InterDaan

Daarnaast help ik als ZZP-er vanuit mijn bedrijf InterDaan www.interdaan.nl kleine en MKB- bedrijven op gebied van marketing en communicatie. Ik ben momenteel dus partime ZZP-er.

Heb je dus marketingadvies nodig? Dan kan je mij altijd bellen.

Vrijwilligerswerk

Ik zet mij ook graag in voor de maatschappij. Zo ben ik de afgelopen jaren actief geweest voor de 24 uur van Woerden. Ik was verantwoordelijk voor de marketing en communicatie en maakte bijvoorbeeld een mooi magazine samen met andere professionals zoals collega Zooom-lid Ine de Knoop en voormalig Zooom-lid Harald Lakerveld. de24uurvanwoerden.nl

Maar ook buiten Nederland ben ik actief, voor Women on Wings. Ik word regelmatig gevraagd om Indiase bedrijven te helpen hun marketing op gang te krijgen. Ik doe dat met online sessies maar ga ook jaarlijks naar India om ter plekke met de bedrijven te werken aan hun ontwikkeling. https://www.womenonwings.com

Een succesverhaal van mijn afgelopen jaar

Als markteer ben je heel druk met het werven van nieuwe klanten maar ook bestaande klanten verdienen aandacht. Je wil ze tenslotte behouden en wellicht gaan ze zelfs meer bij je kopen (upsell). Dit jaar organiseerde ik een groot evenement in de Jaarbeurs in Utrecht. Een klantendag met 200 deelnemers die de hele dag vermaakt werden met lezingen, workshops, een lekker lunch en demoā€™s. Het evenement scoorde hoog, klanten waren tevreden en collegaā€™s heel blij met deze spetterende dag. Dat geeft mij enorm veel energie en voldoening.

Mijn tip voor succesvol ondernemen

Maak jezelf zichtbaar als ondernemer. Dat kan je in het echte leven doen door een mooi bord tegen je muur te timmeren en op netwerkbijeenkomsten je stem te laten horen. Maar natuurlijk moet je ook online aanwezig zijn. Kies een medium (denk bijvoorbeeld aan Instagram, TikTok en LinkedIn) dat bij je past en deel daar leuke, relevante verhalen en beelden van jouw bedrijf, jouw expertise, van jezelf en van je klanten. Het is een gemakkelijke en laagdrempelige manier om iedereen te laten weten dat je bestaat en het inspireert potentiƫle klanten om jouw bedrijf in te schakelen of producten bij je te kopen.

Inspirerende sessie voor jou

Ik deel mijn ervaringen graag met je en heb een leuk nieuwtje!

Op donderdagavond 2 februari 2023 geef ik een inspirerende sessie ā€˜Hoe kom ik aan klanten?ā€™. Ik neem je mee in de wereld van marketing, communicatie en reclame en aan het einde van de avond heb jij een persoonlijk plan waarmee je de volgende dag aan de slag kan.

Ontdek hier alles over deze avond en meld je snel aan!

Ik geef het stokje door aan… Kyra Lancee

Verslag van de ALV met netwerkontbijt 2022

Op 12 oktober 2002 was de Algemene Ledenvergadering van Zooom.

Dit jaar werd dit gedaan door middel van een ontbijtsessie vanaf 7.30 uur. De locatie was de Hall in Woerden. Het was al vroeg verzamelen maar de opkomst was goed, ruim 20 leden.

Na de verwelkoming door de voorzitter en de vicevoorzitter en onder het genot van een lekker ontbijt zijn de financiƫle cijfers van 2021 besproken. Verder ook de activiteiten toegelicht die op dat moment nog stapel stonden voor de laatste maanden van 2022.

Naast de vergadering werd er ook door iedere deelnemer een pitch gehouden van zijn onderneming en kon er een zoekvraag neergelegd worden. Hiermee werd er gezorgd dat de leden van elkaar weten wat ze doen en wie elkaar in verbinding kan brengen.

We sloten de ALV af met een positief gevoel.

ALV met netwerkontbijt

Verslag Cluedo Netwerkevent 2022

Op 15 november organiseerde ik, samen met Ine van Bemmel en Stephanie de Witte de tweede versie van het Cluedo Netwerkevent. Dit event is vorig jaar opgezet zodat de leden elkaar beter leren kennen.

Dit jaar was de locatie hotel ā€˜Het Wapen van Harmelenā€™. We kregen een eigen, gezellige ruimte ter beschikking.

Vanwege de grote opkomst (leden Ć©n introducĆ©es) hebben we twee groepen gemaakt. Ieder met een eigen dader. Binnen deze groep kreeg je iedereen te spreken en was het de bedoeling dat je zo veel mogelijk en zo breed mogelijke vragen zou stellen aan de ā€˜verdachteā€™. Zodat je achteraf, toen het daderprofiel bekend werd gemaakt, de puzzelstukjes bij elkaar kon leggen en hopelijk de dader kon vinden.

Het was ontzettend leuk om te zien hoe iedereen met elkaar in gesprek was. Sommigen heel fanatiek, anderen wat meer ontspannen šŸ˜‰
Na 6 minuten werd er gewisseld en tussendoor was er een pauze ingelast.

Toen de daderprofielen bekend werden gemaakt bleek dat Roos de Roo als snelste ā€˜haarā€™ dader (Saskia Vrickx)ā€š had gevonden.
Zij ging er dan ook met de prijs vandoor, gefeliciteerd!

Na afloop was er nog de gelegenheid om gezellig even na te praten.

Dank aan alle deelnemers voor jullie enthousiaste reacties!

Ook namens Ine en Stephanie,

Krista de Heer

netwerk activiteit woerden
netwerken in woerden ondernemers
netwerken zzp ondernemers
zooom ondernemers netwerk woerden
zzp netwerken woerden