Hoe kom ik aan klanten? Elke ZZP-er stelt zichzelf deze vraag.
Op donderdag 2 februari jl. heeft ZOOOM-lid Daniëlle Pels over dit onderwerp een workshop gehouden voor een volle zaal van leden en introducees. Vanuit haar expertise als Marketeer nam Danielle ons mee door de diverse stappen van het marketing plan voor je bedrijf.
De 4 p’s zijn besproken maar ook de vraag wat jouw missie en visie is. Als je daar een duidelijk antwoord op kunt geven dan heb je al een goede basis voor jouw marketingplan. We zijn aan de slag gegaan met de diverse stappen, zoals het bepalen van onze doelgroep en het oefenen van je pitch.
Focus in je aanbod is van belang! Een klant moet direct kunnen zien (op jouw marketing uiting b.v. je website of je LinkedIn pagina) wat je te bieden hebt. We hebben naar elkaars website gekeken en feedback gegeven op wat we daar zagen. Een collega-ZZP-er die met een frisse blik naar jouw website kijkt en positief kritische feedback geeft; dat helpt jou weer verder.
De deelnemers hadden na afloop diverse aantekeningen, ideeën en tips om direct mee aan de slag te kunnen gaan. Het is mooi om te zien hoe Daniëlle dit in zo’n korte tijd voor elkaar krijgt in een leuke, interactieve workshop. Tijdens de borrel na afloop werd nog uitgebreid doorgepraat over dit onderwerp.
Rina Mulder