Afgelopen maand kreeg ik vereerd een stokje toegegooid van Arthur met de vraag of ik antwoord kon geven op 1 van de 3 vragen.
Ik zat die vragen eens te bekijken en kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik er maar op 1 echt een serieus antwoord kan geven, want de vraag: Geef een omschrijving van je werkzaamheden voor dummies is eigenlijk overbodig als je een schildersbedrijf hebt, hahaha.
Een geheime tip voor succesvol ondernemen had Arthur al gedaan en ik heb eigenlijk geen geheimen.
Dus blijft over: vertel een succesverhaal van het afgelopen jaar. Elk schilderwerk dat ik mag uitvoeren is uiteindelijk een succesverhaal, want ik ga pas weg als de klant helemaal tevreden is.
Wel is het onwijs leuk als je een aanvraag krijgt doorgespeeld van een collega omdat deze het werk toch niet aandurft en in jou wel het vertrouwen ziet.
Zo was er een tijdje geleden iemand uit Leiden die een speciale schildertechniek op alle wanden en plafonds wilde, maar niemand durfde het aan. Ik denk dan alleen maar: dat gaan we doen! Het eindresultaat was prachtig en de klant was dik tevreden.
En zo kan ik nog wel een aantal speciale schilderwerken opnoemen (behangwerk hotels/zorginstellingen en schilderwerk van diverse zwembaden enz.) waar ik best trots op ben en die mede mogelijk zijn gemaakt door de contacten die ik via ZOOOM heb opgedaan.
Daarom geef ik het stokje dan ook graag door aan Jolanda van der Spiegel want ik weet zeker dat zij onze nieuwe jonge ondernemers een paar goeie tips mee kan geven.
Ties Ratsma
TIES schilderwerken